deel drie - Reisverslag uit Saint-Cyr, Frankrijk van Jan Mulder - WaarBenJij.nu deel drie - Reisverslag uit Saint-Cyr, Frankrijk van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

deel drie

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Cyr

Het was de bedoeling om elke bij te houden waar ik heen gefietst ben. Dit is niet gelukt. De volgorde van dagen ben ik kwijt. Ik weet dus ook niet meer waar ik op welke dag was. Gisteren een rustdag gehad en vandaag naar Grisy gefietst. Ik zit aardig in m'n ritme. Om 07.00 uur opstaan, aankleden, paar happen klef brood van gister opeten, tent en rommel opruimen en dan de spullen op de fiets laden. Kledingkeuze is niet moeilijk. Gewoon effe ruiken welk shirt ik gisteren aan had en dan vandaag de ander aantrekken. Sokken staan in de schoenen dus dat is geen probleem. Fietsbroeken en andere kleding worden elke dag uitgewassen. Dan op weg en op zoek naar een bakker voor vers brood. De franse bakker en patissier zijn top. Elke dag vers brood en gebak etc. Na ongeveer 30 km gaan we koffie drinken. Lunchen doen we net hoe het uitkomt. We stoppen op een pleintje in een dorp of stad. Op een bankje onder een paar oude bomen eten we dan ons brood en fruit op. En dan een kwartiertje of iets langer een klein slaapje doen. Er is bijna niks lekkerder dan tussen de middag effe slapen. De tocht is vermoeiend dus we moeten rust nemen. Daarna weer verder en aan het einde van de middag zoeken we een camping. Dat valt niet altijd mee. Vaak worden de campings slecht of helemaal niet aangegeven. Mijn frans is niet best maar met handen en voeten komen we er wel. Dan tent opzetten, douchen, eten en om 22.00 uur slapen. Tussendoor stoppen we voor bekijken van een stad, dorp, uitzicht vanaf een hoog punt, het maken van een foto etc. Soms stoppen we midden tussen de akkers of net voor een dorp. Je hoort dan helemaal niets alleen het gezang van de vogels. Nergens geen Netta,Buitenhuis of Bart te bekennen. Het kan dus toch, stilte!
Het zal jullie niet verbazen als ik zeg dat we onderweg niet veel praten. Ik ben niet zo'n prater en Narda tijdens het fietsen ook niet. Ik ben weleens jaloers op Martinus, Jacco of Pim die gezellig 70 min in een uur vol lullen. Ik kom zelf soms amper op de helft. Narda heeft een goede baan als hoofd opleidingen bij een grote nationale bank. Over het werk hebben we het ook maar niet. Ben veel te bang dat ze over allerlei opleidingen begint. Dat gelul over zelfontplooiing, horizon verbreden, aan jezelf werken etc. hoor ik al 20 jaar maar de wereld wordt er niet beter van. Gezondheidszorg, corporatieland, banken etc. ze moeten allemaal met minder en terug . Niet veel geholpen allemaal. De route gaat door glooiend landschap met akkers, bossen, hagen etc. Kleine dorpjes worden afgewisseld door steden. De dorpjes worden wel leuker, meer de echte authentieke franse dorpjes. Steeds verder naar het zuiden begint het graan al te verkleuren. Het is een mooi gezicht als we op een hoog punt staan en dan onder ons overal gele vlakken in het landschap zien. De eerste stukken land met zonnebloemen en druiven hebben we ook al gehad. Om meneer Heidstra gerust te stellen ik ben nog maar één keer gevallen. Oorzaak was niet drank maar de voet wilde niet snel genoeg uit de klikpedaal...
Ik wens u allen een fijne werkweek!

  • 12 Juni 2014 - 06:54

    Ingrid:

    Succes Jan, leuk om weer wat van je ervaring te lezen!

  • 12 Juni 2014 - 08:16

    Jacco:

    Hey Jan, leuk om je zo te volgen. Misschien lul je dan wel niet zoveel, het schrijven gaat je in ieder geval goed af. Zet em op!

    Groeten!

  • 12 Juni 2014 - 09:30

    Wim En Pleuny:

    Ha Jan,
    Mooi verhaal. Petje af voor zo'n prestatie. We volgen je op de voet. Succes verder! Wim en Pleuny

  • 12 Juni 2014 - 10:14

    Renée:

    Hoi Jan!

    Wat tof dat je aan je reis bent begonnen! Ben erg benieuwd hoe het je bevalt en wat je allemaal mee gaat maken!

    Groetjes,
    Renée

  • 12 Juni 2014 - 16:01

    Jaap Groeneveld:

    Hoi Jan,

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Veel succes en geniet ze.

    Groeten,
    Jaap Groeneveld

  • 12 Juni 2014 - 22:38

    Peter Roke:

    Leuke verhalen Jan. Succes verder met je reis. We smullen van je verhalen

  • 13 Juni 2014 - 16:53

    Pa:

    FIJN IETS VAN JE HOREN.

  • 13 Juni 2014 - 17:44

    Willem Van Asselt:

    Hoi Jan,
    Ik zie dat je Al lekker vordert met je tocht. En leuk om je verhaal te lezen, het is alsof ik je het hoor zeggen. Ik hoop dat het aan die kant van frankrijk wat minder warm is als hier (provence) met 32 graden. Heel veel plezier en geniet van het fietsen.
    Gr willem

  • 14 Juni 2014 - 11:58

    Gerard:

    Topper!!!, gisteren ook genoten van de andere toppers in het oranje?, je kunt straks met een brede glimlach Spanje binnen..

  • 14 Juni 2014 - 11:58

    Gerard:

    Topper!!!, gisteren ook genoten van de andere toppers in het oranje?, je kunt straks met een brede glimlach Spanje binnen..

  • 15 Juni 2014 - 21:42

    Walther En Gea:

    Hee Jan,
    Super om je reisverhaal te lezen.
    Geniet lekker verder en veel succes!
    Stiekum zijn we natuurlijk jaloers op deze stoere reis van je ;)
    Goeie reis verder!! Groetjes, Walther en Gea.

  • 06 Juli 2014 - 17:38

    Karla :

    hoi Jan , ben halverwege de verhalen reeks, hoorde vanmorgen van ma (tante bep-Barneveld ) dat je al vijf weken onderweg bent. hopelijk hebje genoten en geniet je nog van de week die komt. hopelijk heeft het je gebracht wat je ervan verwachtte, groetjes aan Gera en een goede eindsprint. Karla/Roemenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Ik wil je graag op de hoogte houden door middel van deze blog van mijn fietstocht naar Santiago. Ik zal gedurende 6 weken van Wekerom naar Santiago fietsen, dat is zo'n 2500 km. Groetjes Jan,

Actief sinds 29 Mei 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6164

Voorgaande reizen:

30 Mei 2014 - 10 Juli 2014

fietsen naar Santiago

Landen bezocht: