Vervolg - Reisverslag uit Bourdonné, Frankrijk van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Bourdonné, Frankrijk van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Jan Mulder

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juni 2014 | Frankrijk, Bourdonné

De vijfde dag van Sameon naar st Quentin gereden. Het landschap is glooiend, akkers vol met alle soorten graan, bieten, aardappels, erwten, tuinbonen, koolzaad etc. De randen staan vol met klaprozen en andere bloemen. Noord Frankrijk is de graanschuur van Frankrijk. De route gaat via kleine dorpjes waar niks te beleven is. Er is geen enkele winkel oid. De leegloop van dit stuk frans platteland is goed te zien. De stad Cambrai is mooi met oude historische gebouwen en kerken. Onderweg diverse buien gehad en op het laatst kletsnat geregend. In st Quentin overnacht in een jeugdherberg. Een soort oude kazerne met rijen kamers waarin 4 stapelbedden staan. Oude verroeste bedden met lomp dik matras en ijzeren spiralen. Nie best geslapen....
De volgende ochtend regenkleding aan gedaan en op de fiets gestapt. Het landschap wordt afwisselender met meer bossen, meidoornhagen etc. In de stad Noyon de cathedrale Notre Dame bekeken. Een prachtige 12e eeuwse cathedraal die schitterend gerestaureerd is. Op het laatst weer zeiknat geregend dus maar in een Ibis hotel geslapen. Kamer vol natte spullen gehangen en drogen maar. Mouna maakt weer schoon.. S'avonds in de stad gegeten en het mooie centrum bekeken.
De volgende dag naar Grispy gefietst. Het is nu alleen maar stijgen en dalen. Klimmen van 3 km met een stijgingspercentage van 7% zijn geen uitzondering meer. Af en toe zelfs 10%...
Maar het fietsen gaat prima. Heb er veel plezier in. Naar boven gaat prima en met 40 eraf is een lekker gevoel. ( jaaaah ik doe voorzichtig) alle bagage zit achterop de fiets dus ik ben zo op snelheid. Begrijp nu dat Peter Roke, Reijer, Erwin, Piet bunzing,Wiilem enzo graag in de bergen rijden. Het weer was prima, zon en 23 graden (ongeveer) We hebben gelukkig weer op een camping overnacht. Jullie zullen het wet vreemd vinden maar op de camping is het veeeeel leuker dan in zo'n hotel. Vooral deze... Op de camping staan stacaravans met bijna allemaal permar mensen. Zelfs de konijntjes die er lopen sporen niet. Rare koppen en kleuren. Toitetgebouw van 60 jaar oud met douches en franse toiletten. Heel geklooi om daar fatsoenlijk meneer de bruin te lozen.. Maar voor €5,00 moet je niet zeuren. De buurvrouw zag er wel aardig uit dus goed geslapen.

• 06 Juni 2014 - 23:01

Hennie En Wim:

Leuk je verslag te lezen, hartelijke groeten.

• 07 Juni 2014 - 02:52

Sonja:

Fijn dat het goedgaat, lig ik gelukkig voor niks wakker. X

• 07 Juni 2014 - 08:44

Detty:

Wat een avontuur, super leuk!
    Groetjes uit een zomers Terwolde.

• 07 Juni 2014 - 12:57

Hanneke Teunissen:

Groetjes uit Ede

• 07 Juni 2014 - 21:06

Ali + Bert:

Jan,
    leuk om je berichtjes te lezen, en dat het goed gaat.

• 07 Juni 2014 - 21:28

Freek En Jannemarie:

Fijn dat het goed gaat. Leuk om je te volgen. Hou vol. Hartelijk groetjes.

• 08 Juni 2014 - 12:35

Albert Jan & Erica:

Hoi Jan, leuk om te lezen dat je het weer naar je zin hebt. Veel succes met het vervolg van je trip en we kijken uit naar je volgende verslag. Groeten, AJ & Erica

• 10 Juni 2014 - 19:24

Jannie:

Hee kanjer fijn dat je lekker positief klinkt!!