De eerste dagen - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Jan Mulder - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Juni 2014 | Frankrijk, Compiègne

Vrijdag 30 mei begonnen aan de tocht naar Santiago de Compostela. Is ongeveer 2500 km fietsen maar zal wel iets meer worden.... Om 08.00 uur alle spullen klaargezet toen als verrassing al mijn familie en vrienden binnen kwamen lopen. Met z'n allen ontbeten wat echt super gaaf was!!
Om 08.45 uur op de fiets gestapt en vertrokken uitgezwaaid door familie, vrienden en buren.
De eerste tocht ging naar Ulvenhout. Mooi weer en de wind in de rug. Daar overnacht op een boerencamping. Daar ook de eerste fietser ontmoet die hetzelfde doel heeft.
De tweede dag bij Galder de route opgepakt en daar de grens met België over gefietst. Tocht eindigde in de stad Mechelen, overnacht in een jeugdherberg. S'avonds de stad bekeken, zeer de moeite waard. Mooi groot plein met prachtige gebouwen.
De derde dag naar Onkerzele gefietst. Dat ligt net voor Geraardsbergen. Daar op een camping overnacht. Deze dag samen gefietst met Randa Vermeulen, haar doel is om naar Bordeaux te fietsen.
De vierde dag de franse grens overgestoken en overnacht in Sameon. Het weer is uitstekend, zon, 23 graden en de wind in rug. De route loopt in België vaak over fietspaden en jaagpaden lang riviertjes en kanalen. In Frankrijk is het heuvelachtig, vergelijkbaar met zuid limburg. Veel klimmen en dalen. Al diverse historische gebouwen etc. bekeken, lekker gegeten en af en toe een biertje... Opvallend zijn de reacties van mensen die ik tegenkom. Er wordt vrij veel gevraagd waar ik naar toe ga en waarom. Het landschap is afwisselend, bossen, weilanden en met name in frankrijk veel akkerbouw. Ben er al wel achter dat de voorbereiding ietsje beter had gekund... Maar het gaat goed komen!

• 04 Juni 2014 - 22:25

Gerard:

Goed bezig, succes

• 04 Juni 2014 - 22:25

Evert:

Ha Jan,
    Leuk dat we je zo toch een beetje kunnen volgen, top.
    Zet hem op.

Groet vanuit een errug nat Veenendaal

• 04 Juni 2014 - 22:39

Ingrid:

Hoi Jan, leuk om te lezen hoe het met je gaat. Al in Frankrijk joh. Hartstikke goed! Heb je goed weer? Succes Jan we zullen je missen zaterdag met de Familiedag, neem er maar een namens ons allen van de fam.dag commissie. Groetjes en heeeel veel succes en geniet ervan!

• 04 Juni 2014 - 22:40

Anja:

Toppertje !!!

• 04 Juni 2014 - 22:49

Jannie:

Hey Janneman,
    Leuk je bericht te lezen, snap het alleen niet!!!! Jij BENT altijd van de voorbereiding..........maar weet zeker dat het goed gaat komen, veel plezier en ik hoop gauw weer van je te lezen!!

• 04 Juni 2014 - 23:02

Sandra Terberg:

Joi Jan, super leuk om je verhaal te lezen. Zo kunnen we een beetje, veilig op de bank, mee genieten van je avontuur. Succes met de grote tocht! Groetje Sandra

• 04 Juni 2014 - 23:53

Hennie:

Goed bezig, geniet er van

• 05 Juni 2014 - 18:33

Laura Van Uden:

Hé Jan,

Goed bezig zeg. Nu al in Frankrijk!! Leuk om je verhaal zo een beetje te lezen.
    Veel succes verder!

Gr. Laura